6 Eylül 2011 Salı

Adım adım mavi güllü ahşap tabure (peçete tekniği)

 
Aldığım ahşap taburede ilk olarak pürüzlü yüzeyleri zımparalayıp nemli bezle temizledim.
 
Daha sonra beyaz akrilik boya ile 4 kat boyadım. Her bir boyamadan sonra iyice kurumasını bekledim.

 
İstediğim peçetenin desenlerini tam sınırlarından düzgünce kesip, desenin olduğu katı tek kat olarak ayırdım.
 
Tek kat ayrılan peçeteleri, peçete tutkalıyla dikkatlice yapıştırdım. Burada tutkal sürülen fırça ve alınan tutkal miktarı önemli, ne çok olacak ne az. Tutkalı peçetenin ortasından başlayarak sürerseniz yırtılma veya buruşma tehlikesi de o kadar az olur.
Peçeteleri uygularken desenlerin simetrik olmasına dikkat ettim.
Bütün peçeteleri yapıştırdıktan sonra daha sağlam olsun diye üzerlerine biraz daha peçete tutkalı uyguladım.
Geriye bir tek verniklenmesi kaldı.

5 yorum:

  1. Ne kadar hoş olmuş, ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok soft ve romantik bir tabure olmuş.
    İçini spreyle mi boyayacaksın. Umarım desenleri koruyarak içini halledebilirsin.

    Eline emeğine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili hobivakti; çok teşekkür ederim :)

    Sena'nın annesi; beğenmenize sevindim :) Taburenin içini normal fırçayla boyadım, biraz uğraştırıcı oldu ama hallettim sanırım.

    YanıtlaSil
  4. Nasıl bir sabır buuuu ... Ve sonuç nasıl da güzel, zarif :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Banuca, çok teşekkür ederim,bu arada söylemeden geçemeyeceğim uzun zamandır blogunuzun ziyaretçilerindenim :)

    YanıtlaSil